Skip to content
Životný štýl

Zlepšite sex s Kegelovými cvikmi pre mužov aj ženy

Prečo sa zlepšovať v sexe, keď je váš partner/-ka spokojný? Pri sexe nejde len o samotný pôžitok, ale aj o výdrž tela, ovládanie, prežívanie vyvrcholenia, o atmosféru a o prirodzený, pozvoľný spôsob splodenia detí. Pri sexe rovnako ako pri cvičení zapájame svaly, mozog, srdce a zmysly. Pomáha nám vyzerať zvodne (plodne), pri dobre nastavenom tréningovom pláne ho precítite každou novou polohou.  

Zlepšite sex s Kegelovými cvikmi

Chcete svoju polovičku večer prekvapiť? Posledný tréning si neplánujte večer, pretože telo je unavené, svaly potrebujú čas sa rozohriať a taktiež je už znížená mozgová a nervová aktivita. Na večer rozhodne nemusíte meniť plány. Pre normálne fungovanie svalov a na udržanie hladiny elektrolytov je dobre využiteľná formula horčíka.

Vedeli ste, že…

Nešťastným riešením je aj sex tesne pred cvičením? Sexom sa zvyšuje v tele hladina prolaktín, jeho negatívnym dôsledkom je ospalosť a svalová únava. Tréning je ideálne absolvovať minimálne hodinu po.

Iným extrémom je sexuálna neaktivita. Čo je na tom prekvapivé, potvrdzujú aj výsledky štúdie z roku 2001, že u mužov práve sexuálna neaktivita zvyšuje produkciu testosterónu. Čím viac sexujete a zároveň aj cvičíte, o to dôležitejšie sú pre vás doplnkové testosterónové stimulanty. Nízke hladiny sa môžu prejaviť na redukcii svalovej hmoty, na skorej únave a horšom priebehu regenerácie po tréningoch.

Ktoré časti tela posilňovať pre lepší sex, jeho prežívanie a vyvrcholenie?   

Základom je zdravé panvové dno, sila v končatinách a pravidelné dýchanie. Čo sa týka precvičovania panvového dna, nie je to len ženská záležitosť. Mnohé cviky totiž podporujú dobré ovládanie ejakulácie. Na to je vhodný súbor Kegelových cvikov pre mužov 

Kegelove cviky sú tiež veľmi známe pre pre ženy.

Posilnením panvového dna sa výrazne zlepšuje vaša výdrž, lubrikácia pohlavných orgánov a tým aj vyššia pravdepodobnosť dosiahnutia orgazmu u žien. Pre mužov je najväčším benefitom optimálny uhol penisu pri erekcii a jeho vzpriamenie.

Cvičiť Kegelove cviky sa učíme postupne, najprv skúšame po kratších intervaloch stiahnutie a uvoľnenie panvového svalstva. Sú to svaly, ktoré nám pomáhajú taktiež pri zdravom vylučovaní, mužom pri prostate a u žien zmierňujú riziko zápalov a mimovoľného úniku moču. Výhodou je, že cvičiť Kegelove cviky môžete v stoji a aj v ľahu na chrbte. Kegelove cviky na videonávode dokazujú, že sú o vytrvalosti a sebaovládaní. Cvičte vždy s prázdnym močovým mechúrom, svaly možno sťahovať len na pár sekúnd, nie na minúty.  

Metóda správneho dýchania pri sexe

To, čo vo veľkej miere predlžuje a skvalitňuje orgazmus, je pravidelné, hlboké dýchanie. Takto dosiahneme, že sa efektívnejšie prekrvia nervové zakončenia, budú citlivejšie, čo sa prejaví pri každej nežnosti a prežívaní orgazmu. Nádych by mal trvať približne rovnako ako výdych, vzduch nasávame až do brucha. Pri vyvrcholení dych na pár sekúnd zadržíme a súčasne s orgazmom na plné pľúca vydýchneme. Má to priaznivý vplyv na celkovú atmosféru a lepšie prekysličenie tela.

Metóda správneho dýchania pri sexe

Cviky pre pružný chrbát a silné končatiny

Udržiavaný driek, ohybná a správne formovaná chrbtica je príťažlivou, evokuje mladosť a vitalitu. Pre jej formu sú okrem iného dôležité aj spojivové tkanivá kolagénu, ktorý možno dopĺňať vo forme potravinového ochuteného nápoja s pridaným vitamínom B6, C a D. Pre zvodný chrbát odporúčame sériu joga cvikov, kobra a tzv. ťava. Druhý spomínaný cvik je obzvlášť dobrý, ak trpíte bolesťami brucha a kŕčmi. Východisková pozícia je v kľaku na kolenách, chrbát pomaly zakláňame dozadu. Hrudník tlačíme dohora, ruky položíme na päty. Po 15 sekundách sa vrátime do východiskovej polohy. Výber cvikov joga nájdete aj vo videu z rannej rozcvičky s Darou Rolins!

Pri sexe chceme všetci dobre vyzerať. Preto sa výberom cvikov zamerajte aj na oblasť rúk tak, aby si ich partner nepomýlil s ďalším vankúšikom. Striedanie polôh, často neprirodzených a so zvýšeným tlakom v končatinách nás núti pre lepší sex posilňovať aj tieto partie. Stačí pokračovať v základných cvikoch, akými sú výpady, zhyby, drepy, mŕtvy ťah. 

Vedeli ste, že…
Nielen cvičením k lepšiemu sexu, ale aj sexom k lepšej vytrvalosti? Sex je výborným kardio tréningom, čo potvrdzujú aj zvýšené hladiny oxytocínu po milovaní. V dôsledku toho sa optimalizuje systolický krvný tlak, zmierňujú kognitívne poruchy a predchádza sa starnutiu mozgu a zvýšenému riziku mŕtvice.