Prejsť na obsah
Životný štýl

Ako sa zbaviť celulitídy? Doprajte si pevný zadok

V našom článku predstavíme 10 zaručene účinných trikov proti celulitíde, ktoré môžete ihneď začať aplikovať.

celulitida 1

Nielen v lete sa kladie veľký dôraz na estetický vzhľad. Aj po lete, najmä počas babieho leta, ešte zo skríň vyberáme krátke nohavice, sukne, tričká či šaty, čo so sebou prináša aj odhalenie pokožky. Bohužiaľ v takýto čas sa dostáva do stredobodu pozornosti aj celulitída. Tento iritujúci fakt sa týka mnohých žien a mužov, nezávisle od toho, či má niekto štíhlu alebo moletnú postavu.

Vznik celulitídy môže mať veľa príčin. Ak tieto faktory poznáme, môžeme proti celulitíde ľahšie bojovať, ale ak sa na to pozrieme z blízka: môžeme zabrániť jej vzniku a môžeme bojovať proti už existujúcim a iritujúcim pruhom! Tento článok poskytuje užitočné rady hlavne ženám.

K tomu, aby sme mohli úspešne začať boj, musíme spoznať svojho súpera z blízka!

Celulitída je tuk usadený pod kožou. Nahromadená vrstva tuku bráni zásobovaniu podkožných tkanív krvou a kyslíkom, a tým rastie množstvo odpadových látok v organizme, čoho výsledkom je takzvaná celulitída hlavne na stehnách, zadku, páse a bruchu.

Príčiny vzniku celulitídy

Existujú také faktory, proti ktorým nie je možné bojovať. Medzi týmito je napríklad dedičnosť. Výskyt celulitídy má však mnoho faktorov, ktoré závisia iba na nás! Zoberme si ich teraz rad za radom!

Dbajme na fyzický tréning, keďže aj životný štýl bez dostatočného pohybu môže byť ovplyvňujúcim faktorom pri vzniku celulitídy. Vyhýbajte sa strave bohatej na kalórie a tuky. Každý deň pite veľa tekutín v záujme toho, aby ste zaručili hydratáciu svojho tela a pokožky. Snažte sa piť čím menej alkoholu, povedzte nie fajčeniu a snažte sa menej stresovať v každodennom živote.

Okrem mnohých negatívnych faktorov riziko vzniku celulitídy zvyšujú aj tieto choroby: porucha metabolizmu, cukrovka, obezita, vysoký krvný tlak, statické vychýlenie chrbtice, zmena klenby chodidla alebo nedostatok estrogénu. V prípade výskytu týchto chorôb sa čím skôr obráťte na lekára a/alebo požiadajte o odbornú pomoc dietetika, trénera alebo fyzioterapeuta!

Danosť a dedičnosť

Ak sa v tele zvyšuje produkcia ženského hormónu estrogén (napríklad účinkom tehotenstva, antikoncepcie a hormonálne upravených potravín), organizmus skladuje viac tuku.

V pozadí celulitídy môže byť častokrát aj nedostatočné fungovanie lymfatického systému. Kvôli zníženiu pevnosti pokožky lymfatický tok nie je dostatočný, preto sa odpadové látky metabolizmu nedokážu vyprázdniť a usadia sa v tukových bunkách. Týmto sa môžu ľahšie vytvoriť rušivé jamky.

celulitida 2

Nesprávna strava

V našom urýchlenom svete často nedbáme na to, aké jedlá konzumujeme. V pozadí tohto môže stáť viac faktorov ako napríklad nedostatok času, stres, škodlivé návyky (závislosť na alkohole alebo fajčenie), neznalosť alebo jednoducho len lenivosť.

Priznajme si: často nemáme čas alebo chuť na to, aby sme si po večeroch pripravovali zdravé jedlá. Takýto čas si objednáme na večeru pizzu a na druhý deň si zabalíme kakaový závin alebo obložené chlebíky. Na obed bude dobrá veľká dávka cestovín z jedálne, ako občerstvenie trochu sladkého nápoja a počas práce: „Veľa kávy, prosím!“. No ešte že čo!

Zdravá životospráva je základom života! V záujme prevencie celulitídy a mnohých nebezpečných chorôb konzumujme každý deň potraviny bohaté na bielkoviny, sacharidy a hodnotné tuky v množstve a kvalite vyhovujúcej našim cieľom a organizmu! Jedzme každý deň zeleninu a ovocie v záujme dosiahnutia potrebného prísunu vlákniny.

celulitida 3

Nedostatočný príjem tekutín

Ak pijete málo tekutín, tak sa odpadové látky nemôžu včas z organizmu vyprázdniť. Pokožka stráca svoju pružnosť a už je tu celulitída. Aby ste tomu predišli, konzumujte každý deň dostatočné množstvo tekutín! Prísunom dostatočného množstva tekutín dokážeme hydratovať organizmus, čo napomáha aj udržaniu dlhodobej pevnosti pokožky.

Nedostatok pohybu

Veľkú časť svojho dňa trávime prácou. Pre mnohých z nás to znamená sedenie v kancelárii. Zavedenie fyzického tréningu do každodenného života by bolo dôležité v tomto prípade aj kvôli mnohým iným dôvodom:

So vznikom celulitídy je možné spájať aj sedavú prácu, keďže v tomto prípade je lymfatický a krvný obeh brucha nedostatočný. Toto zvyšuje usadenie toxických látok, rast tukových buniek a šancu vzniku celulitídy.

Stres

Stres okrem svojich mnohých škodlivých účinkov často vedie aj k poruchám metabolizmu, vďaka čomu sa odpadové látky nahromadia v našom organizme. Bohužiaľ sa to prejaví aj na pokožke. Pravda zmierňovanie stresu prítomného v každodennom živote vôbec nie je jednoduchá vec, preto sa snažme urobiť niečo proti nemu. Napríklad relaxáciou, meditáciou a uvoľňovacou masážou môžeme zmierňovať napätie.

celulitida 4

Zlé návyky

Škodlivé návyky, ako napríklad fajčenie alebo konzumácia alkoholu bohužiaľ výrazne zvyšuje aj možnosť vzniku celulitídy. Konzumáciu týchto sa snažte obmedziť alebo úplne vynechať.

Namiesto kávy pime zelený alebo čierny čaj. V prípade alkoholu – ak máme na výber, tak sa rozhodnime pre suché biele alebo červené víno. Príjem tekutín musí dosiahnuť množstvo 3-4 litrov nesýtenej minerálnej vody alebo bylinného čaju.

V každom prípade si odvyknime od fajčenia! Škodlivé látky v cigaretách pokožke veľmi škodia. Zmenia jej štruktúru a skôr sa v tele začnú procesy starnutia. Koža sa spustí a stratí na pevnosti.

Tipy proti celulitíde

1. Konzumujte spevňujúce jedlá! Aké potraviny s účinkom stimulujúcim krvný obeh, spevňujúcim pokožku a detoxikačným účinkom pomáhajú v tom, aby ste sa zbavili celulitídy?

  • Jablko: jeho obsah pektínu pomáha čisteniu organizmu, v ňom nachádzajúci sa draslík je diuretikum, vitamín C udržuje pokožku zdravú.
  • Banán: má čistiaci a omladzujúci účinok. Bohatý na draslík, má významný obsah vlákniny.
  • Jahoda: v nej existujúce antioxidanty prospievajú pokožke a lymfatickému systému.
  • Brokolica, zeler: eliminujú zadržanie vody v organizme.
  • Kura, morka: ich obsah bielkovín napomáha produkcii kolagénu, spevňuje spojovacie tkanivo.
  • Cesnak: stimuluje krvný obeh a detoxikuje organizmus.
  • Pomaranč, grapefruit: vitamín C spevňuje spojovacie tkanivo.
  • Kajenské korenie, čili: stimulujú krvný obeh.

2. Vyskúšajte povrchové ošetrenia, použite krémy proti celulitíde! Tieto prípravky prostredníctvom zvýšenia lymfatického toku a krvného obehu podporujú vylučovanie odpadových látok a jednak odbúravanie tukových buniek. Najčastejšie v nich môžeme nájsť L-karnitín a rastlinné enzýmy. Veľa druhov obsahuje éterické oleje, morské riasy, zelený čaj alebo výťažok z ovocia a liečivých rastlín. Detoxikáciu môžeme podporiť aj iným spôsobom, napríklad masážou, bankovaním, použitím infrasauny, infrabicykla alebo hypoxitrenéra.

3. Vyhýbajte sa prídavným látkam, prísadám na zvýrazňovanie chute, kypriacim prostriedkom! Pred konzumáciou jedál, ale už aj počas ich nákupu si prečítajte opis produktu a ingrediencií. Nakupujte starostlivo a vedome! Pripravujte čím viac jedál doma, pri pečení a varení používajte čerstvé koreniny: majoránku, oregano, mleté korenie, čili. Milovníci sladkostí vyskúšajte vanilkovú arómu a škoricu!

4. Konzumujte jedlá bohaté na vlákninu! Každý deň jedzte zeleninu a ovocie!

5. Kúpeľ s morskou soľou pri mori alebo vo vani! Morská soľ vo veľkom množstve obsahuje stopové prvky a minerálne látky, ktoré stimulujú metabolizmus. Teda hor sa na dovolenku a choďte sa čím častejšie hodiť do vody! Prírode podobný efekt môžeme dosiahnuť aj v domácom prostredí, ak si pripravíme doma kúpeľ so soľou na kúpanie.

6. Vyskúšajte detoxikačnú kúru alebo kúru na zeleninových šťavách! V tomto prípade sa odporúča konzumovať 3-4 litre tekutiny: predovšetkým liečivé čaje (brezový list, púpava, pŕhľava, praslička), minerálnu vodu a veľa čerstvej ovocnej šťavy. Na pôst sa v každom prípade pripravujte vedome! Ak máte nejaké otázky v každom prípade sa s nimi obráťte na odborníka!

7. Striedavá sprcha! Na konci každodennej očisty na mieste napadnutom celulitídou aplikujte striedavo studenú-teplú sprchu. Táto občas trochu nepríjemná, ale zároveň veľmi účinná činnosť zvyšuje krvný obeh a posilňuje spojovacie tkanivá. Veľmi môže pomôcť aj masírovanie dotknutých partií. Na to počas sprchovania použime masážne alebo umývacie rukavice, prípadne vyslovene na tento účel odporúčané masážne rukavice proti celulitíde.

8. Pravidelný pohyb – vďačný osobný strážca! Pohyb je naozaj užitočným liekom na celulitídu, ale len iba ak ho vykonávame pravidelne. V ideálnom prípade je to aspoň trikrát týždenne. Beh, bicyklovanie, aerobik, aquafitness, spinning, zumba, hot iron, TRX – pomáha všetko, čo dá dobre zabrať nášmu celému telu! Na osvojenie najúčinnejších cvikov je najlepšie ak sa obrátite na osobného trénera.

9. Vitaj saunová seansa! Účinkom pary a teploty v saune, resp. studenej sprchy počas saunovania sa krvný obeh rozprúdi a zvyšuje sa potenie v našom organizme. Tieto procesy urýchľujú metabolické procesy a podporujú detoxikáciu. Jeho účinkom bude pokožka pevnejšia a vyhladenejšia. Ak pravidelne chodíte do sauny môžete počítať so zmiernením celulitídy.

10. Éterickými olejmi proti celulitíde! Takéto oleje môžu znamenať pomoc, ktorá podporuje krvný obeh a lymfatický tok, čiže detoxikáciu: Sú to napríklad: olej zo škorice, citrónu, grapefruitu, borovice, fenikla, ruže.

celulitida 5

Tisícky žien prepadnú panike príchodom leta alebo v akejkoľvek situácii, keď treba zhodiť šaty. Zakrývame sa, nosíme dlhé polo šaty, kým sa napätie v našom vnútri stupňuje. Nečakajme ďalej, začnime boj proti celulitíde ešte dnes! Dbajte o to, aby ste sa vyhli faktorom najviac zodpovedajúcim za vznik celulitídy: stres, nesprávna strava, životospráva chudobná na pohyb. Odvyknite si od fajčenia, vyhýbajte sa nadmernej konzumácii kávy a alkoholu!

Ak by ste chceli nadobro skoncovať s celulitídou, musíte vedieť: jednorazové a definitívne riešenie, bohužiaľ, neexistuje. Ani len výsledky profesionálnych kozmetických ošetrení netrvajú večne. Dobrá správa však je,že ak vieme, čo môžeme proti tomu urobiť, s primeraným sústredením a niekoľkými taktikami môžete úspešne zmierniť jamky zohavujúce pokožku.